2010. március 2.

Gekko

Mami múlt héten beiratta Bendikét a Gekkoba. Pénteken voltunk állapotfelmérésen, ahol színes dínókat válogatott, ugrált a trambulinon (nyáron beszerzünk egyet, vagy hoz egyet a nyuszi :)), labdázott, hintalovon ült, bordásfalra mászott, és kirakózott! Meg még csomó mindent csinált! :)
Engem kikérdeztek mindenről, hogy született, meddig szopizott, miket mond, mit mikor csinált, hogy alszik, stb. Ma megkaptuk ezt az értékelést:

Nagymozgás:
 -Önállóan fel- és lemegy a lépcsőn, egymás mellé lépve.
 - Ügyesen szalad, ritkás esik el.
 - Nagyobb labdába rúg.
 - Tárgyat feje felől dob.
 - A lábát nézve simán megy.
 - Ritmusosan fut, de az elindulás és megállás még nem zökkenőmentes.
 - Guggolva játszik.
 - Lábujjhegyen megtesz néhány lépést.
 - Tolja a háromkerekű biciklit.
 - Egy lábon áll.
Az utolsó volt amit nem tudott, így erre 90%-ot kapott.

Finom/alkalmazkodó mozgás:
 - Vonatot csinál a kockából, sorba rak három kockát.
 - 6-8 kockából épít tornyot.
 - Egyesével lapozza a könyvet.
 - Ajtókilincset elforgat, kupakot lecsavar.
 - A formatábla elemeit próba-szerencse módon berakja.
 - A kanalat marokra fogja, megfordítás nélkül teszi a szájába, keveset önt ki belőle. Villával eszik.
 - Tárgyakat lök, tol. Törékeny tárgyakat hordoz.
 - Papírlapot megpróbál félbehajtani (utánozás után).
 - Vonalhúzást utánozni képes, függőleges vonalakat húz.
 - Szívesen próbálgatja a firkálást, krétát megfelelően fogja.
A lapozás nem mindig meg egyesével, a vonalhúzás meg egyáltalán nem, így ez 88% lett.

Hallás- és beszédfejlődés: (ennek nagyon örültem, mert decemberben a védőnő azt mondta, hogy az új elmélet szerint, aki két évesen nem beszél mondatokban, az le van maradva. Bendike elég messze állt attól, hogy alany, állítmány és még tárgy is legyen a mondatában! :))
 -Megnevezi a leggyakoribb mindennapi, szokványos tárgyakat.
 - Rövid, nem teljes, de 2-3 szavas mondatokban beszél.
 - 50 szava van.
 - Kezdi használni a ragokat.
 - Használ néhány névmást, de nem mindig helyesen.
 - Elhagyja a gagyarászást.
 - Ételt megnevezve kér.
 - Egyszerű kérdéseket tesz fel.
 - Személyes névmást bár helytelenül, de már használ.
 - Eleinte nevén, később névmással nevezi magát.
Halandzsázni imád, perceken keresztül, így ez is 90% lett. :)

Szociális érettség:
 - Éjjel száraz lehet. (a pelenka)
 - Egyszerűbb ruhadarabokat felvesz.
 - Társsal együtt játszik.
 - Fürdésnél segít, szeret kezet mosni és törölni. Egyszerű házimunkában segít a felnőttnek.
 - Étellel még játszik.
 - Önállóan használ WC-t a fenéktörlést kivéve. Kezét megmossa és megtörli segítség nélkül.
 - Parancsolgat a körülötte lévőknek.
 - Érzéseit, vágyait, kiváncsiságát kommunikálja.
 - Szereti a cselekvéses játékszereket, de képes a tárgy által meghatározott minta-játékra is.
 - Azt képzeli, hogy a játékok élnek.
Itt 95%-ot kapott, mert szerintem inkább mellett, mint együtt játszik más gyerekekkel! De ha jobban belegondolok, Katáéknál együtt rohangáltak, és kacagtak! Az már együtt játszás, nem?!

Megismerő tevékenység:
 - 4 testrészét ismeri.
 - Háromlépéses utasítást teljesít.
 - Röviden (1-2 mondat) elmesél eseményeket a közelmúltból.
 - Megérti azt, hogy egy és sok.
 - Ismerős tárgyakat összeilleszt.
 - Színek szerint tárgyakat egyeztet (2 félét).
 - Egyidőben foglalkozik két fő kategóriával (új példányokat a megfelelő kategóriába illesztve két csoportba szétválogat). Ez a dinók szétválogatása volt két tányérba, meg maci, dinó megkülönböztetése! Nagyon ügyes volt! :)
 - Az 1-et egyértelműen használja.
 - Korát ujjfelmutatással jelzi.
 - (Éntudat kialakulása): saját magára hivatkozás a beszédben, tükörkép azonnali felismerése.
Ez 80%-os volt, a háromlépéses utasítás, és egy halformájú kirakó nem ment.

Összegezve, korának megfelelő! :) Nem is gondoltam másra, csak a beszéd idegesített, hogy másnak nem tökéletes, miközben nekem az! :D

Ma voltunk az első csoportos foglalkozáson. Átlagon felüli volt az első alkalommal, ezt Mariann, az óratartó mondta! Hát megint rém büszke voltam a Fiamra! :D

Nagyon jó kis feladatokat csináltak, és még házi feladatot is kaptunk!
Az óra elején hintalovazás, ugrálás, labdán rugózás - ez még idegen volt Neki, és egy tölcsérben pörgés és hintázás volt. Az utolsó sem nyerte még el a tetszését, de ez várható volt. Utána akadálypályát építettek együtt. Volt libikókán átsétálás, babzsákokon, és kis süni alakű műanyag párnán lépkedés, korongokon ugrálás és hengerben mászás. Együtt a 4 kicsi elpakolt, és kacsákat kerestek. Egyre nehezebb helyek voltak, de mindenki nagyon ügyes volt. Jutalmul a kacsákat megfürdették, egymás után, majd visszarakták a dobozba. A következő feladat a testrészek megmutatása volt egy mondóka segítségével. Miután szépen megmutatták, a szülők segítségével megrajzolták a saját fejüket a tükörben! :) Egy mágnes tábla mellett ülve kislány/kisfiú arcot készítettek. Bendikének itt már elfogyott a türelme, a bordásfalra akart mászni! Az elpakolás, és a buborékok elkapása viszont lecsalta, és újra résztvett! :) Az utolsó része a foglalkozásnak a gyurmázás volt. Én még nem mertem Neki gyurmát adni... Kígyót készítettek, és felvágták gyurmakéssel. Végén kezetmosta, és megtörölték a kezüket. Öltözésnél 10 óraiztak egyet együtt.
4-en vannak a csoportban, 1 kislány, Lara, és 3 kisfiú: Bendus, Attila és Trisztán. Lara szeptemberi, a 3 kópé meg decemberi (2007). Jó kis csapat! :)

Házi feladat:
rajzoljuk körbe magunkat, gyurmázzunk, játékokat, állatokat keressünk, keressünk a kertekben nyíló virágokat!

Jövőhét kedden Mamival megy, akkor nem írok ennyit! :D

Ja, és kapott egy kiskönyvet is, ami olyan, mint az index, vagy ellenörző füzet! :) Minden órára vinnie kell.

1 megjegyzés:

khase írta...

Nagyon erdekes ez a "teszt", örülök, hogy ilyen jol sikerült! Bar azert szerintem minden gyerek mas es egy ketevesre, ha meg nem szobatiszta vagy nem beszel összetett mondatokban, nem mondanam, hogy le van maradva (es Ranschburg Jenö is igy latja :)))
Majd szamolj be, hogy tetszik neki a foglalkozas!