2009. október 17.

38+0 :)

Tegnap szomorúan jöttem ki a kórházból! Na, nem azért, mert valami baj van, hanem azért, mert Emma nagyon is jól érzi magát odabent (teljesen zárt vagyok)! Persze ez sem baj, örülök neki, csak én már úúúúgy várom, mint a Messiást! :)

Legközelebb 25-én megyek! Remélem, ezt nem várjuk meg 2in1! Egy varratszedéssel kiegyeznék! :D
Tippeltettem ApaBendivel, Dédivel, és Apukámmal, hogy szerintük mikor jön, és mekkora lesz! Kíváncsi vagyok, ki, mit talál el! :) Majd leírom a tippeket, csak a papír lent van!

Anya végre ma hazajön!!!!

Kórházi cuccomat már majdnem bepakoltam (nem sietem el), már csak egy papucs, egy tusfürdő és egy köntös kell! Emmus dolgai rendben, holnap felhúzzuk az ágyat, és megvetjük, akkor hozok majd képet is, bár még egy fejvédő hiányzik!

Éjjel azt álmodtam, hogy Emma Róza lett a neve! :) És beleszerettem! Eredetileg Emma Regina lett volna a neve, de aztán hosszúnak véltem, ennyire azért nem akarok kicseszerinteni Vele! :) De ez így együtt annyira tetszik! Mondtam is éjjel Apának! :)

Bendi anyukája tegnap felhívott, hogy minden rendben van-e, mert olyan intenzíven álmodott velem! Azt álmodta, hogy ikreket szültem, Emmát és Emot! Természetesen az egész család ki volt akadva az Emo néven! :D Vajon, miért?! :)

Amúgy NST után, amikor megvizsgált a doki, mondtam Neki, milyen fájásaim vannak már napok óta esténként! (Tegnap előtt pl 3/4 órán keresztül 3-5 percenként, és egy percig tartott, de belealudt :( ) Mondta, hogy ezek az érzések nagyon jók, ettől durvábbak lesznek! Úgy meg tud nyugtatni, nem? :) De azért szeretem! Legjobban úgy szeretnék a kórházba menni, hogy fájásaim vannak, nem örülnék neki, ha a magzatvíz menne el! Nem félek tőle, csak nekem az olyan furcsa dolog... Reméljük a legjobbakat, és nem az lesz, hogy a 41. héten beindítják! Tuti, hogy megőszülnék...

A baba fejlődése

A baba mostanra már tényleg kikerekedett: nagyjából 3,5 kiló a súlya és több mint 48 centi. Már elég erős fogása van, amelyet hamarosan meg is tapasztalsz, mikor első alkalommal veszed kézbe a picit. A szervei is kifejlődtek annyira, hogy készen álljanak az anyaméhen kívüli életre.


Gondolkodtál már azon, hogy vajon milyen színű lesz a baba szeme? Lehet, hogy ezt nem is lehet majd mindjárt első pillantásra megmondani. Ha barna szemekkel jött világra, akkor minden valószínűség szerint barna is marad. Ha viszont acélszürke vagy sötétkék szemekkel született, akkor lehetséges, hogy szürke marad, vagy kék, esetleg zöld színűvé változhat mire 9 hónapos lesz. Ez azért van, mert a kicsi íriszében (a szem színes része) a születés után gyarapodik a pigmentek száma – mindenesetre világosabb vagy kék színű nem lesz. (A barna és zöld szemekben több színezőanyag található, mint a szürke és kék szemekben.) Vannak olyan furcsa esetek is, amikor a baba végleges szemszíne csak 3-4 éves korában alakul ki!
 
A kismamáról
 
A nők többségének a következő néhány hét türelemjáték. Használd ki ezt az időszakot arra, hogy megtedd azokat a dolgokat, amelyekre nem lesz időd a szülés után. Szunyókálj és pihenj, olvasgass, vagy tölts egy kis időt zavartalanul a kedveseddel.


Ezekben az utolsó hetekben teljesen normálisnak minősül, ha a bokáid és a lábaid kicsit meg vannak dagadva, de késlekedés nélkül vedd fel a kapcsolatot az orvosoddal, ha ezek az elváltozások kényelmetlenséget, fájdalmat okoznak, vagy ha hirtelen súlycsökkenést veszel észre magadon. Abban az esetben is érdemes felkeresni az orvost, ha heves, vagy nem múló fejfájások támadnak rád, érzékeny leszel a fényre, kettős látástól szenvedsz vagy homályosan látsz, ha felső hasi fájdalmakat észlelsz, melyeket szédülés és hányás kísér. Ezek egy komoly, preeclampsiának nevezett állapot előjelei lehetnek.
 
Eheti teendők
 
Kezdj el olvasgatni a gyermekgondozás témakörében! Ha még nem tetted volna, akkor ez nagyszerű időszak arra, hogy a terhességről szóló szakirodalmak után most már a gyermekgondozásról olvasgass. A baba világra jötte után nem nagyon lesz alkalmad ilyesmire egy ideig, szóval érdemes már most "felkészülni" az első pár hétből.

Nincsenek megjegyzések: