2009. október 31.

Szüléstörténet és egy hetes beszámoló :)

Kezdem a múlt hét pénteknél! :)

Megírtam, hogy Emmának esze ágában sincs kibújni! Hát, tévedtem! :) Igen is, volt kedve, és mi annyira örültünk! Apa el se hitte!


Miután Krisztáék elmentek, rendeltünk egy pizzát, nagyjából megettük, amikor mondtam ApaBendinek, hogy menjünk át Budakeszire a laptopért, nehogy ne legyen nálam, amikor online vajúdok Neki! :D

A Fogarasi-Kerepesi sarkánál már mondtam, hogy nyomja azt a gázt, mert lehet, vissza kell fordulnunk, mert 5 percenként jönnek a fájások! Nem vett komolyan, vagy csak nem akart... Budakeszin szenvedtem, még mindig nem hitte, hogy komolyan mondom, hogy márpedig mi MA megyünk a kórházba! Anyukája legalább látta rajtam, hogy tényleg nem viccelek, amikor mondom, hogy fáj... Felhívtam Anyáékat, hogy merre vannak, mert valószínű visszük ma Bubut, majd nagy nehezen elindultunk haza! Na, akkor már Apa is kezdett parázni, rögtön a kórházba akart menni (hátul a gyerekkel... :D)
Miután hazaértünk, összepakoltam Bubunak a cókmókját, átvittük Anyáékhoz, majd újra haza! Szerettem volna még pár dolgot csinálni (hajatmosni, ingeket vasalni, bepakolni Neki), de Apa nem hagyta! 8-kor hívtam a szülésznőt, hogy 5 percesek már a fájások, zuhi után indulunk!

20:49-kor beértünk a kórházba. Megvizsgált az ügyeletes szülésznő, bő egy ujjnyi, ctg, ügyeletes doki vizsgálata, magzatvíz nézés-tiszta, bő egy ujjnyi, lehet, kettő is... Újra ctg fájásméréssel. Közben megjött Ági, a szülésznőm. Reménykedve kérdeztem, hogy mutat-e fájásokat a gép, mert előtte olyan hülyének éreztem magam, amikor kérdezgetett az ügyeletes macsó doki, hogy ezek biztos, hogy olyan fájások, mint az elsőnél voltak?! Erre mit mondhattam volna?! Hazamenni nem akartam, örültem, hogy végre a kórházban vagyunk, együtt Apával, rávágtam, hogy persze! Emma természetesen csuklani kezdett, ahogy elkezdtük a ctg-t, de a fájások ott voltak!!! Ági mondta, hogy ma szülünk, ne aggódjak! :) Én úúúgy megnyugodtam!!! Nemsokkal később felvettek, majd beöntés, természetesen előtte egy-két kellemetlen méhszájvizsgálat (nagyon fent volt, így kb másfél perc volt egy vizsgálat :S), és mehettem a szülőszobába! Apát picit később bekísérte Ági, és onnantól kezdve együtt voltunk! :) Zuhiztam egy nagyot, majd a labdán ültem, ami egy megváltás volt, mindenkinek csak ajánlani tudom!!!

23:39-kor elfolyt a magzatvíz, és erősödtek a fájások. Ekkor szóltak a dokimnak, hogy jöhet, kb 20 perc múlva bent is volt, vizsgálat :S, 3 ujjnyi, kérek-e EDA-t! Kérek hát, mert már kezdett nagyon fájni, és ezt a szülést szerettem volna élvezni! :) Persze Bubuét is élveztem, még röhögtünk is, amikor kijött rajtam az allergia az érzéstelenítőre, de a kábítós popsibaszuri nagyon betett a végére... Az EDA beadása alatt már olyan erős fájásaim voltak, hogy két fájás között nem tudták belémszúrni a tűt, így csak a második sikerült. :( Őszintén, nem éreztem, hogy tompított volna a fájásokon, a hasam alja rettentően feszült, a székelési inger egyre jobban jött, féltem, hogy vmi baleset történik :), de WC-re nem engedtek el! Pár perccel később már egybefüggő ingert éreztem, de az oldalamról már nem tudtam a fájdalomtól a hátamra fordulni, akkor kértem Andrist, hogy szóljon a szülésznőnek, mert ez már nem olyan... Megvizsgált, és alakította is át az ágyat! :) 2:20-kor azt mondta, már csak 10 perc, ne aggódjak! Természetesen nem hittem el, mivel Bendikével több, mint egy óra volt a kómám miatt, gondoltam, csak nyugtat, hogy ne izguljak! De nem!!! Fekete jött, mondta, mikor nyomjak, Apa nyomta a fejem, és kb 4 fájás alatt kicsusszant Emma! 2:30-kor már a hasamon szuszogott, és végre átéltem azt az érzést, amiről már annyiszor hallottam, olvastam, hogy érezték, ahogy végigmegy a szülőcsatornán a baba, és hogy milyen felejthetetlen érzés!!! És tényleg az! Amikor már kint volt a feje, végignéztem, hogy bújik ki a csöppnyi teste is! Pár percig még pulzált a köldökzsinór, majd Apa elvágta! :)
Együtt mentek el a méreckedésre, addig engem rendberaktak, bár nem volt sok dolguk, mert gátvédelem volt, és belül sem repedtem! :)
Mikor visszahozta Apa Emmát, kicsit hármasban voltunk, fényképezkedtünk, szeretgettük, és megtörtént az első szopi is! :) Nagyon ügyes Kiscsaj, rögtön rácuppant, és szívta! :) Bendikével az első nap kimaradt, de utána belejöttünk, igaz, mindketten tanulók voltunk! :)
Emma amúgy tiszta Apája! Ági is rögtön azt mondta, de én ma már azt mondom, tiszta Anyája! :D
Apa (enyém) is és Anya is bejöttek megcsodálni második kisunokájukat még éjjel, a többiek nappal csatlakoztak! :)

4 körül elvitték Emit a csecsemősökhöz, lezuhiztam, és felmentem a szobába, mert sajnos nem volt hely az újszülött osztályon! Mondták, hogy pihenjek, ami 45 percig tartott, mert mire elaludtam hason(!!!), már jött is 6-kor a nővér, felcsapta a neonlámpákat, hogy "Lázmérés!!!" Áááá! Nagy pihenés volt! Majd mind a négyen a szobatársaimmal vártuk, hogy végre azt mondják, mehetünk le a Babákhoz! (ez fél 1-1 körül meg is történt)
Negyed 8 körül lementünk, hogy végre lássuk Őket, mert már nem bírtunk a fenekünkön ülni! :D Emmát ahogy megkaptam, bealudt a karomban, és abban a másfél órában, amíg a folyosón ültem Vele, fel se tudtam ébreszteni! :)
Anyáék fél 11-kor bejöttek Bubuval, de pechünkre épp vizit volt a csecsemőknél, így nem adták ki Őket! :( Várhattunk fél 1-ig, ami nem volt egy könnyű menet Babával! :)
Mikor végre lekerültem, Bendike jött velem elkérni Emmát! Nagyon édesek voltak!!! Sírnom kellett, ahogy megláttam Őket együtt, és ahogy Bendike szeretgette a kishúgát! :)

Apa még a következő két napon itthon volt, hozott enni, inni, ellátta Bubut, egy szavam nem lehet Rá! :) Ja, és rend és tisztaság fogadott itthon, amikor hazaértem!!! :)


A kórházi napok jól teltek, de szombaton nagyon kifáradtam a kevés alvástól, és a látogatók csak jöttek és jöttek! :) Éjszaka meg kezdődött a második műszak, Emma éjféltől 3-ig sírt! Hogy miért, fogalmam sincs, egyszer csak elhallgatott, és aludt reggelig!
Délelőtt Apa bejött Bendussal, ami már nem volt olyan zökkenőmentes, mint a szombat. Bubu picit sértődött volt, látszott rajta, hogy nagyon furcsa Neki az új felállás! :( Próbáltam ölelgetni, puszilgatni, de nem hagyta!
Délután, mikor visszajöttek, eltört a mécses mindkettőnknél! Na, akkor éreztem Rajta, mennyire hiányzom Neki, annyira keservesen sírt, és bújt hozzám! A hormonok meg dolgoznak bennem, így ott zokogtunk a folyosó közepén összebújva!

Vasárnap Emma már mérhető adagot szopizott, pedig mondta a csecsemős, hogy ne mérjem, mert illúzióromboló, ha nullát, netán még negatívba mutat a mérleg! Én meg csak dacoskodtam, mert tudtam, hogy szopizik, mert vmi kifolyik a száján... És 10 gramm volt! :) Másnap már 20, majd 30 és kedden már 60 grammot evett!


Kedden besárgult a kis Drága, így a keddi napot szolival töltötte, Nekem meg hétfőn elkezdett belövellni a tej, este már fejnem kellett! (nem keveset, másnak sajnos egész nap nincs annyi, mint nekem egy alkalommal)


Bubus minden nap meglátogatott, ha nem volt kint Emi, akkor sokkal jobban fogadott, de ha meg kivittem, és vissza akartam vinni, akkor kezdődött, hogy "Neee, neee, neee!!! Babááám, enyééém!!! Emááá!" :)


Szerdán Koko vitt haza minket (szépen lement a sárgasága), itthon várt Bubu és Mama. Nagyon örült, hogy itthon vagyunk, Emmát rögtön ki akarta venni a hordozóból, megfogdosta mindenhol, puszilgatta, ölelgette! :) Nagyon örült az ajándékoknak is, rögtön ki is próbálta őket! (sinek)

Rögtön első nap a mélyvízben, két órát egyedül voltam a gyerekekkel, természetesen egyiknek se volt kedve aludni... Hát nem mondom, hogy egyszerű volt. Mami jött délután, elvitte csavarogni Bendust, közben meg Ildike látogatott meg! Este Papi is átjött, és összerakta Babásnak a vasutat. 2 napig szét se szedte!!! Ez nagyon nagy szó, mert általában ha megunja, szétkapja! :) (2 nap után is csak azért nyúlt hozzá, mert egy nő belerugott, aki házat jött nézni! Grrr!)

Csütörtökön délelőtt meglátogatott Eszter és Philippe, megtanultam, hogyan kell megkötni a rugalmas kendőt.
Erről lesz kép, ha elküldi Eszter. (azóta már magamra kötöttem, de Bendike rögtön rámcsimpaszkodott, hogy Ő is fel akar jönni az ölembe, szóval nem egyszerűűű! :)) Majd jött Anya és Timi, a védőnéni is. Emma csütörtökön 2940 gramm volt, és megmértük, csak 52 centi! Hol az a 4 cm? :) Délután Bubu Mamizott, én meg Emmáztam.

Pénteken 2-ig megint egyedül voltam, de egész jól ment már, csütörtökön is, és pénteken is le tudtam rakni Bendikét aludni! :) 2-kor megjött Mama, 3 körül Mami is. Ja, és Gyurci is itt volt, így nem sok dolgom volt, mosogathattam a mellszívót... :D


A kajákat ezúton is köszönöm, Anya!!! :) (minden nap)
Az esténk nem telt zökkenőmentesen, mert vmit elcseszerintettünk Bubuval a gépen, így nem tudtunk mesét nézni, az Áll az alku meg nem nagyon érdekelte! :D 9-kor bepakoltam a gyerekeket a kocsiba, és elindultunk Ferihegyre Apáért! Mire odaértünk, mindketten aludtak, itthon viszont annál nagyobb volt Bubu öröme! :)
Annyit emlegette az elmúlt napokban Apát! Kapott egy Verdás autót, amitől este kicsit megijedt, mert hangot ad ki, ha rázzuk, de az ágyába már magával vitte! :) Emma egy édes plüss kutyust kapott, azóta is ott vigyázza az álmát a kiságyában, én meg egy Swatch gyűrűt! :) (megnéztem, van hozzá nyaklánc, fülbevaló, karkötőt, Apa gyűjthet! :) )

A mai napunk nagyon jól telt! Reggel együtt feküdtünk az ágyban Bubussal, majd etetés után elmentünk ketten bevásárolni. Nagyon aranyos volt, nem akart beülni a kocsiba, inkább az ölelben volt, majd leraktam, mert így semmit nem találtam, és szépen jött mellettem! Semmit nem pakolt le, csak majszolta a kiflit, és dumált! :) Ebéd után elaludtak mindketten, én meg elmentem az Árkádba pelust venni! Az alvásuk nem tartott hosszú ideig, Emma pár perccel később felébredt, Bendike meg utána! Apa kapott egy kis ízelítőt, milyen volt az elmúlt pár napom! :D
Kis játszás után Apa ment el Bendikével kettesben tököt venni, én meg sütöttem egy sütit közben! Nem kell nagy dologra gondolni, csak kikapta a mélyhűtőből a Princesses csokitekercseket! :)
Vacsi után megint elindultam vásárolni, mert nem volt kedvünkre való felvágott otthon, ami meg volt, a kukában kötött ki, mert vminek szaga volt a hűtőben, így mindent büdösnek éreztünk... :(
Közben Emi megint nem aludt, így folytatódott a műsor Apának! :) Vagyis aludt, de csak a kezében! :)
Az est fénypontja a pumpkin faragás volt! Egy Emmusnak, egy pedig Bendikének készült!


Este rá sem lehetett ismerni Bendikére. Jópár napja nem engedte, hogy fényképezzük, mindig kiabálta, hogy "neee, neee, neee"! Ma este meg Ő kérte, hogy Emmával fényképezzem! :)

Nincsenek megjegyzések: